57. Raiffeisen Kékszalag Nagydíj

Percről percre

Törött vitorlás
René Raffica támogatási alap a viharban megsérült liberáknak

A Kékszalag idei abszolút első és második helyezett csapatai, a verseny támogatói és a Magyar Vitorlás Szövetség hozták létre az alapot, az indulásra 6 millió forint gyűlt össze.

Támogatási alapot hoztak létre a Kékszalag idei abszolút első és második helyezett csapatai, a verseny támogatói és a Magyar Vitorlás Szövetség, hogy segítsék a július 7-i viharban súlyosan megsérült legendás balatoni hajók, köztük a fiatalok által felújított René Raffica újjáépítését. A René Raffica Alapba három nap alatt több mint 6 millió forint gyűlt össze.

Alig néhány nappal az 57. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj rajtja előtt, július 7-én, egy 130 km/h-s széllökésekkel érkező vihar komoly károkat okozott több balatoni hajóban. Az ítéletidő több legendás liberát, így a Raffica, a Lisa, a Principessa és a René Raffica nevű vitorlást is versenyképtelenné tette.

A René Raffica története különösen figyelemre méltó. A mindössze 17 éves Király Dávid vezette, 13 fiatalból álló csapat két éve, jelképes egy eurós összegért vásárolta meg a használaton kívüli hajót, amelyet családtagok és barátok segítségével, saját kezűleg újítottak fel. A csapat a második Kékszalagjára készült, amikor a viharban a hajó árbóca több darabra tört, eltört a tőkesúlya és a hajótest is megsérült. „Nagyon nehezen fogadta a csapat, hogy oda a Kékszalag. A két kezünkkel építettük a hajót, minden darabjához emlékek kötnek. De van időnk, nincs számunkra lehetetlen – újra versenyezni fogunk vele.” – mondta Király Dávid a vihar után. A fiatalok elszántságát mutatta, hogy a René Raffica és a Raffica csapata összeállt, és egy másik, üzemen kívüli hajóval végül rajthoz álltak a Kékszalagon. A versenyük azonban egy újabb árbóctörés miatt a Kenesei-öbölben véget ért, de a csapatot ez sem törte meg.

Kitartásukat látva a Kékszalagon második helyezett RSM Hungary Sail Racing csapata egy támogatási alap létrehozását kezdeményezte a sérült hajók helyreállítására.

„Ezek a hajók a balatoni vitorlázás ikonikus egységei. Nélkülük a Kékszalag sem ugyanaz. A René csapata pedig kiváló példa arra, hogyan tud a fiatal generáció belépni a nagyhajós vitorlázás világába – a vitorlázás fegyelemre, elköteleződésre és csapatmunkára nevel. Amit ezek a fiatalok tesznek, az túlmutat egy sportteljesítményen. Ezért tartjuk rendkívül fontosnak, hogy minél előbb újra vízre szállhassanak.” – mondta Kalocsai Zsolt, az RSM Hungary Sail Racing csapat vezetője.

A kezdeményezéshez a Kékszalag-győztes és rekorder MLS Raiffeisen Fifty-fifty, a Magyar Vitorlás Szövetség és a Kékszalag fő támogatói is csatlakoztak. A René Raffica Alapba három nap alatt több mint 6 millió forint gyűlt össze.

Példaértékű, ahogy ezek a fiatalok felújították a hajót, és versenyzeni kezdtek, ahogy az is, hogy a viharkár után sem adták fel. Ezért fontos most, hogy a vitorlás társadalom is összefogjon. Amit az RSM Hungary Sail Racing csapata a Magyar Vitorlás Szövetség segítségével elindított, megmutatja, milyen erős és társadalmilag példamutató a közösségünk. Jó látni, hogy a dobogós, rivális versenycsapatok, együttes erővel álltak az ügy mögé. Csakúgy a Kékszalag fő támogatói, a Raiffeisen Bank, a Magyar Telekom, az Audi Magyarország és a KPMG is azonnal a kezdeményezés mellé állt.”– mondta Prof. Dr. Gellér László, a Magyar Vitorlás Szövetség elnöke.

Az alapba befolyó összeg 40%-át a René Raffica csapata kapja, a fennmaradó rész pedig egyenlő arányban oszlik meg a többi sérült libera – a Raffica, a Lisa és a Principessa – helyreállítási költségei között. Az alapból a viharkárokhoz közvetlenül kapcsolódó alkatrészek, anyagok beszerzése és munkadíjak finanszírozhatók.

Elmondhatatlanul hálásak vagyunk. Az, hogy a legnagyobb csapatok, a Kékszalag támogatói és még sokan mások összeálltak, hogy nekünk segítsenek, szinte felfoghatatlan. Most egy olyan fogaskerék került a gépezetbe, ami nélkül el se indult volna az egész, hisz nem elég csak az idő és az akarat. Így lehetőségünk nyílik arra, hogy beszerezzük a szükséges anyagokat, igénybe vegyük a legfontosabb szakemberek segítségét és elindulhat a hajó felújítása. Reméljük, hogy mihamarabb újra ott lehetünk a rajtvonalon. Köszönjük!” – mondta Király Dávid, a René Raffica kormányosa.

A támogatási alap július 31-ig nyitva áll a további felajánlások előtt. A felajánlásokat a Magyar Vitorlás Szövetség (MVSZ) elkülönített számlán kezeli. Miután az MVSZ kiemelten közhasznú szervezet, így a támogatások az adóalapból leírhatók

Az MVSZ René Raffica Alap számlaszáma: 11748069-25519206

Támogatási igazolás igényléseoffice@hunsail.hu.

A támogatók és a bejelentésig felajánlott összegek:

  • Raiffeisen Bank: 1.000.000 Ft
  • Audi Magyarország-Porsche Hungaria: 1.000.000 Ft
  • Magyar Telekom: 1.000.000 Ft
  • KPMG: 500.000 Ft
  • RSM Hungary Sail Racing: 500.000 Ft
  • MLS Raiffeisen Fifty-Fifty: 500.000 Ft
  • BMW Magyarország: 500.000 Ft
  • Magyar Vitorlás Szövetség: 250.000 Ft
  • Bavaria Yachts Magyarország: 250.000 Ft
  • Balaton Boat Show: 250.000 Ft
  • Gellér László, az MVSZ elnöke: 150.000 Ft
  • Holczhauser András, az MVSZ főtitkára: 150.000 Ft
Köszönjük a figyelmet!

Egy évre elköszön a kekszalag.hu Percről – percre hírfolyamát készítő csapata. Izgalmas erős szeles verseny volt az 57. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj, gyors kezdéssel, mi is pörögtünk a rajt után rendesen. Reméljük a legfontosabb részletekről gyorsan és pontosan hírt tudtunk adni, és az itt megjelent információk, történetek, fotók örömet okoztak az érdeklődőknek és újságíró kollégáinknak is. Mindenki segítségét, munkáját köszönjük!

Visy László (Oszi), Zelenyánszky Balázs, Pásztor Richárd (Recse) és Molnár Csaba (Egér)

Az Audi Speed Challenge végeredménye
  1. MLS Raiffeisen Fifty-Fifty – 46.83 mp

2. Kürt-Team Kaáli – 51.8 mp

3. RSM – 52 mp

4. Principessa legénysége (egy 18 lábas szkiffel) – 1 perc 12.01 mp

5. 100% Asso 99 – 2 perc 01.35 mp

Az MLS Raiffeisen Fifty-Fifty a Kékszalag után az Audi Speed Challenge-n is a leggyorsabb volt

Hat hajó versenyzett a Kékszalag egyik leglátványosabb eseményén. A balatonfüredi móló mellett egy 800 méteres távot kellett a lehető legrövidebb idő alatt teljesíteni. Ez az MLS Raiffeisen Fifty-Fifty katamaránnak sikerült a leggyorsabban. A fedélzeten ott tartózkodott a legendás vitorlázó, Tuss Miklós is, valamint csatlakoztak a Kékpántlika legsikeresebb fiatal vitorlázói is.

A második helyen a Kürt-Team Kaáli, míg a harmadik pozícióban a Sailing Team RSM Hungary végzett. Az egytestűek között a Principessa legénysége egy szkiffel indulva megelőzte a 100 % nevű Assot.

Fotó: Cserta Gábor

Tuss Miklós már a Fifty-Fifty fedélzetén

Tuss Miklós, a háromszoros Kékszalag-győztes, az idei verseny legidősebb, 87 éves résztvevője is már az Audi Speed Challengen van! A legendás vitorlázó az MLS Raiffeisen Fifty-Fifty fedélzetén vesz részt a sebességi kihíváson.

Fotó: Tumbász Hédi

A kategóriák győzteseinek és dobogósainak listája

ABC-sorrendben a kategóriák első három helyezettjei a következők. Gratulálunk mindenkinek!

70-ES CIRKÁLÓK

1.Irokéz

2. Anna

3. Pannónia

ASSO99

1.Csimborasszó

2.100%

3.Equilor

B25

1.Zenit&More

2.Solaris

3.Penny

BAVARIA

1.Viapan

2.Skywalker

3.Vici

DOLPHIN

1.Natita

2.HunGer

3.Headhunter

ELLIOTT 770

1.Bernát

2.Forza

3.Findusz

EURÓPA 30-AS

1.Buddhajó

2.Zarándok

3.Lindesnes

8M OPEN

1.Tantál

2.Fazék

3.Déli Szél

MAGYAR CRUISER HAJÓOSZTÁLY

1.Dreamer

2.Dolce Vita I.

3.Pride

NAU TEN

1.MatriX

2.Blade

3.Chill

NAUTIC

1.NAUgye

2.Fanatic

3.Taxi

NAUTIC 330

1.Cosinus

2.Menta

3.Praetor

ÖSSZEVONT CIRKÁLÓ

1.Sirocco

2.Alboran S.S. II

3.Lillafüred

REGINA

1.Amitié

2.Lator

3.Subi-Dubi

SUDÁR REGATTA

1.Százxszép

2.Öreg

3.Főszél

NAU 370

1.Revolution

2.Kacor Király

3.Surprise

8M ONE DESIGN

1.Stulz

2.Weight

3.Vokurka

X-35 HUNGARY

1.Prestige

2.Jégvirág X

3.SpaceX

50-ES CIRKÁLÓ

1.Parti Szél

2.Betadine

3.KING KONG

KATAMARÁN

1.MLS Raiffeisen Fifty-Fifty

2.RSM

3.KÜRT-Team Kaáli

ORC

1.NordX

2.Defender

3.Win-Win

MELGES 24

1.Hód

2.Ghibli

3.Ponente

J24

1.Jackaroo

2.J/spot

3.Jet Travel

YARDSTICK OPEN CSOPORT

1.Szamuráj Jack

2.Biancaneve

3.Quantum Sails Trentasette

11M ONE DESIGN

1.Storm

2.Obsession

3.Manual

25-ÖS TURAJOLLE

1.Axios

2.Orion

3.Kuruzsló

30-AS CIRKÁLÓ

1.Hárpia

2.Gerd VI

3.Jómadár

33-AS

1.Hector

2.LuiseLotte-X

3.Unilub-X

SUDÁR SPORT

1.Anima

2.Semiramis

3.Congeria

L30 OD HUNGARY

1.Happy Merida

2.Tara

3.Vera Natura

SCHOLTZ 22

1.DongFeng

2.Kismedve

3.Fox

YARDSTICK I/1

1.Koan3

2.Intermezzo

3.ViNo-Bá Xyston

YARDSTICK I/2

1.Veretééés!

2.Queen Lucy

3.Sinbad

YARDSTICK II/1

1.Sarasota

2.Carolina

3.Matua

YARDSTICK II/2

1.Big Ben

2.Beach Body

3.Csigusz 4.0

YARDSTICK III/1

1.Hepp

2.Marcsa

3.Boszi

YARDSTICK III/2

1.Póstás

2.Alise 2.0

3.Mennydörgő

Együtt zárta a Kékszalagot az első és az utolsó befutó csapat

Nem sokkal negyed három után befutott az idei Kékszalag utolsó, a pályát érvényesen teljesítő hajója, a Kaland. A célban a néhány éves hagyománynak megfelelően az abszolút győztes MLS Raiffeisen Fifty-Fifty csapatának képviselői pezsgővel várták a 416. helyezett hajó legénységét.

A Kaland és a Fifty-Fifty legénysége közösen ünnepelte a Kékszalagot és szimbolikusan a versenyt teljesítő összes csapatot.

Utolsóként a Kaland teljesítette a Kékszalagot

Több mint 29 óra vitorlázás után a Kaland futott be utolsóként a füredi célba a teljes távot teljesítő hajók közül az 57. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjon. A Merkapt Maraton Team Sportegyesület egységét Kiss Zsolt kormányozta, a csapatot pedig Szűcs Balázs és Asztalos Bence alkotta. A Yardstick III/2 csoportba tartozó hajó a szakértők szerint tiszteletreméltó idővel ért célba, és így vélhetően minden idők leggyorsabb Kékszalagja lett az idei, ha az utolsó befutók idejeit hasonlítjuk össze.

15 órától Audi Speed Challenge a füredi mólónál

A balatonfüredi mólón testközelből lehet megcsodálni a Balaton leggyorsabb hajóit, ahogy egy 800 méteres egyenes partközeli pályán száguldanak végig. A cél: a lehető legrövidebb idő alatt teljesíteni a távot!

A hét eleji vihar és a csütörtöki erőszeles verseny megtizedelte a mezőnyt, de így is 5 csodálatos hajó indul: az MLS-Raiffeisen Fifty-Fifty – a Kékszalag új rekordere, az RSM, a Kürt-Team Kaáli, a Deboti Racing és a Kékszalagot ezúttal kihagyni kényszerült Principessa legénysége (egy 18 lábas szkiffel) is ott lesz a rajtvonalon!

Külön öröm, hogy a mezőnyben ott lesz Tuss Miklós, a háromszoros Kékszalag-győztes, az idei verseny legidősebb, 87 éves résztvevője is, az abszolút győztes hajón, a Fifty-Fifty fedélzetén!

Fotó: Szántó Áron

A Kaland a Tihanyi-apátság árnyékában – Videó

Mintha megállt volna a Kaland a füredi cél előtt… de csak azért, hogy remek felvételeket lehessen készíteni a három fős legénységről és a hajóról. Cserta Gábor egy pillanatig sem habozott és videót is küldött az idei Kékszalag utolsó versenyben lévő egységéről.

Kapcsolat
MVSZ Titkárság
2040 Budaörs, Liget utca 3/2. 3. emelet.
Székhely: 2040 Budaörs, Liget utca 3/2. 32-es ajtó
Telefonszám: +36-30/755-9083
A weboldal tulajdonosa és üzemeltetője a Magyar Vitorlás Szövetség